Informace / Časté dotazy / Co je celková anestezie?

Co je celková anestezie?

Celková anestezie umožňuje provedení bolestivých operačních nebo diagnostických zákroků. Je charakterizovaná nevnímáním bolesti v celém těle a ztrátou vědomí. Od začátku do konce celkové anestezie je pacient ve stavu podobném klidnému spánku. Po přípravě – premedikaci buď ve formě injekce, nebo perorálním podání – bývá celková anestezie zahájena podáním anestetika do žíly, což je dostačující pro krátké zákroky.

Při déletrvající operaci se nitrožilní podání anestetika opakuje nebo se použije plynné anestetikum. To je spolu s kyslíkem přiváděno buď do těsně přiléhající obličejové masky, nebo do speciální trubičky, která je po uspání zavedena do průdušnice.

Informace a objednávky

Centrum jednodenní chirurgie Hradec Králové
recepce@1chirurgie.cz / +420 495 269 768 (všední dny 10-15 hodin)
Štefánikova 454/28a, 500 11 Hradec Králové (areál Hvězda)

Centrum jednodenní chirurgie Pardubice – Trnová
pardubice@1chirurgie.cz / +420 466 766 333 (všední dny 8-14 hodin)
Poliklinika Trnová, Jiřího Potůčka 250, 530 09

Průběh anestezie

Za vedení anestezie a udržování základních životních funkcí v normálních mezích během anestezie i v bezprostředním pooperačním období odpovídá anesteziolog. Jeho spolupráce s operatérem zajistí Vaši jistotu a bezpečí. Je sledována hloubka bezvědomí, hodnoty krevního tlaku, pulsu, dále dýchání, eventuelně močení, jsou hrazeny krevní ztráty, podávány nitrožilně tekutiny.

Podrobnosti o vašem zdravotním stavu

Pro bezpečné vedení celkové anestezie je nutné, aby anesteziolog znal do všech podrobností Váš zdravotní stav, druh a rozsah Vašeho základního onemocnění, doprovodné nemoci, věk, váhu, životní zvyklosti. Pomocí otázek v Anesteziologickém infodotazníku, který dostanete od lékaře indikujícího Vaši operaci v celkové anestezii, se tak snažíme předejít i poměrně nepatrným rizikům.

Využijte tento prostor pro vaše dotazy či připomínky. Pokud máte soubor, který chcete přiložit, můžete ho zde také nahrát. Na vaši zprávu se co nejdříve ozveme.